Registrations have closed.
: : Сенките на занаетите : инсталација на светлина-сенка-звук | КРИК 07
by
629 629 people viewed this event.
Сенките на занаетите – Скопје
Инсталација на светлина-сенка-звук
Уметник: Билал Јилмаз
Кураторка: Лидија Хаѕиоану
Инсталација на светлина-сенка-звук
Уметник: Билал Јилмаз
Кураторка: Лидија Хаѕиоану
Отворање: 30.06.2022, 20:00 часот
„Сенки на занаетите – Скопје“ е резултат на партиципативно истражување за занаетчиската култура во Скопје, реализирано за време на едномесечениот престој на уметникот Билал Јулмаз и кураторката Лидија Хаѕиоану во рамките на КРИК – фестивал за критичка култура, заедно со учество на локални креативци. Во контекст на нивниот проект Creative – Craft Platform (Креативна платформа за занаети), Билал Јилмаз и Лидија Хаѕиоану имаат цел да воспостават мрежи и заедници на занаети и креативци во контекст на предизвиците кои ги носи со себе постиндустриското општество. Проектот нуди алатки за воспоставување колективна архива на занаетчиската култура и активирање на креативците да размислуваат за потенцијалот на занаетчиството, притоа документирајќи и разбирајќи ги аспектите на трансформацијата на занаетчиството во современиот контекст.
Скопје е првиот град кој е мапиран надвор од Турција, по Истанбул и Ајвалик. Партиципативното истражување реализирано во изминатите неколку недели е претставено на интерактивна дигитална мапа. Тоа е првиот чекор кон формирање на локална заедница на креативци и занаети, која ќе стане дел од динамична меѓународна мрежа на мапирани градови. Инсталацијата го визуелизира процесот на мапирање и истражување, преку предмети и звуци кои го претставуваат занаетчискиот пејзаж на градот.
„Занаетот е клин што открива остри разлики во идеологиите за вкус и вредност. Занаетот ги поларизира и урива теориските позиции за тоа што значи создавање денес. Занаетот е современ бидејќи е стожерот помеѓу уметноста и трговијата, помеѓу работата и слободното време, помеѓу минатото и иднината. Не постои такво нешто како „современ“ и не постои такво нешто како занает. Со сите негови сложености, со сите негови различни регистри на значење низ историјата, низ класите, меѓу половите, низ институциите, занаетот е сѐ од овие нешта, некои од овие нешта, ништо од овие нешта.“
Џулија Брајан-Вилсон, „Единаесет (контрадикторни) предлози како одговор на прашањето: Што е современ занает?“, во Занает, ед. Тања Харод, Галерија Вајтчепел, 2018 година, стр. 68.
Креативни истражувачи: Билјана Клекачковска, Милена Сливоска, Ники Танурева, Христина Крстеска, Мелита Ивановска, Маја Стојковска, Ненад Трповски, Јана Коцевска, Марија Милошевска
Оригинален звучен пејзаж: Рубар Диндар
Фото: Ненад Трповски
Оригинален звучен пејзаж: Рубар Диндар
Фото: Ненад Трповски
***
Контрапункт и КРИК – фестивал за критичка култура се поддржани од: Гете-институт Скопје, Министерство за култура на Република Македонија и Allianz Kulturstiftung, Креативна Европа.
Контрапункт и КРИК – фестивал за критичка култура се поддржани од: Гете-институт Скопје, Министерство за култура на Република Македонија и Allianz Kulturstiftung, Креативна Европа.
__________________________________________________________________________
Shadows of Crafts – Skopje
Light-Shadow-Sound Installation
Artist: Bilal Yilmaz
Curator: Lydia Chatziiakovou
Light-Shadow-Sound Installation
Artist: Bilal Yilmaz
Curator: Lydia Chatziiakovou
Opening: 30.06.2022, 20:00
“Shadows of Crafts – Skopje” is the result of a participatory research on crafts culture in Skopje, realised during a one-month residency in the framework of KRIK Festival and with the participation of local creatives. In the context of their project Creative-Craft Platform, Bilal Yilmaz and Lydia Chatziiakovou aim to establish networks and communities of crafts and creatives in the post-industrial society. The project offers tools to introduce a collective archive of craft culture and activate creatives to think on the potential of crafts, while documenting and understanding the transformation of crafts’ know-how in the contemporary context.
Skopje is the first city that is mapped outside of Turkey, following Istanbul and Ayvalik. The participatory research realised in the past few weeks is presented on an interactive digital map. It is the first step towards the establishment of a local community of creatives and crafts, which will become a part of a dynamic international network of mapped cities.
The installation visualises the mapping and research process, through objects and sounds that represent the city’s crafts landscape.
“Craft is a wedge that reveals stark distinctions within ideologies of taste and value. Craft polarises and collapses theoretical positions about what making means today. Craft is contemporary because it is the pivot between art and commerce, between work and leisure, between past and future. There is no such thing as ‘the contemporary’, and there is no such thing as craft. With all its complexities, with all its different registers of meaning across history, across class, across gender, across institutions, craft is all of these things, some of these things, none of these things.”
“Craft is a wedge that reveals stark distinctions within ideologies of taste and value. Craft polarises and collapses theoretical positions about what making means today. Craft is contemporary because it is the pivot between art and commerce, between work and leisure, between past and future. There is no such thing as ‘the contemporary’, and there is no such thing as craft. With all its complexities, with all its different registers of meaning across history, across class, across gender, across institutions, craft is all of these things, some of these things, none of these things.”
Julia Bryan-Wilson, “Eleven (Contradictory) Propositions in Response to the Question: What is Contemporary Craft?”, in Craft, ed. Tanya Harrod, Whitechapel Gallery, 2018, p. 68.
Creative Researchers: Biljana Klekachkovska, Milena Slivoska, Niki Tanureva, Hristina Krsteska, Melita Ivanovska, Maja Stojkovska, Nenad Trpovski, Jana Kocevska, Marija Milosevska
Original Soundscape: Rubar Dindar
Photo: Nenad Trpovski
Original Soundscape: Rubar Dindar
Photo: Nenad Trpovski
***
Kontrapunkt and CRIC – Festival of Critical Culture are supported by: Goethe-Institut Skopje, Ministry of Culture of the Republic of Macedonia and Allianz Kulturstiftung, Creative Europe.
Kontrapunkt and CRIC – Festival of Critical Culture are supported by: Goethe-Institut Skopje, Ministry of Culture of the Republic of Macedonia and Allianz Kulturstiftung, Creative Europe.
Additional Details
Project Title -
Project -