Skip to main content

Нова средба на читачкиот клуб – дискусија за книгата „Deschooling society“ (1971, Иван Илиќ)

Registrations have closed.

Нова средба на читачкиот клуб – дискусија за книгата „Deschooling society“ (1971, Иван Илиќ)

by
487 487 people viewed this event.
Денес во 20:00 часот во КСП Центар-Јадро ќе се одржи нова средба на читачкиот клуб каде што ќе се дискутира книгата „Deschooling society“ (1971, Иван Илиќ). Секој/а (со или без искуство) што сака да слуша, дебатира или учествува на било кој начин е добродојден/а.
ЗА АВТОРОТ
Иван Илиќ, (роден на 1926 година, Виена, Австрија – почина на 2 декември 2002 година, Бремен, Германија), беше австриски филозоф и римокатолички свештеник познат по неговите радикални полемики тврдејќи дека придобивките од многу современи технологии и општествени концепции се илузорни и дека, сепак, таквиот развој на настаните ја поткопувал самодоволноста, слободата и достоинството на луѓето. Масовното образование и модерниот медицински естаблишмент беа две од неговите главни теоретски цели и ги сметал двете за институционализирање и манипулирање со основните аспекти на животот.
ЗА КНИГАТА
Во Deschooling Society (1971), неговата најпозната и највлијателна книга, Илич ги артикулираше своите високо радикални идеи за учењето и образованието. Врз основа на неговата историска и филозофска обука, како и неговото долгогодишно искуство како едукатор, Илич ги претстави училиштата како места каде консумеризмот и послушноста кон авторитетот беа најважни, а вистинското учење беше заменето со процес на напредување преку институционални хиерархии придружени со акумулација на бесмислени ингеренции. На местото на задолжителното масовно школување, Илиќ предложи, дека би било подобро да се усвои модел на учење во кој знаењето и вештините се пренесуваат преку мрежи на неформални и доброволни односи.
ЗА ТЕМАТА
Критичката педагогија е филозофија на образованието која наставата ја гледа како политички чин. Таа ги опремува учесниците да ги детектират и анализираат структурите на моќ и причината за статус квото во нивната средина.
Една од главните задачи на критичката педагогија е да ги надмине институционалните слабости и да придонесе за развој на поединци способни за критичко размислување и активно учество во трансформацијата на постоечките нееднакви општествени односи.
Учењето во критичката педагогија е секогаш со заедницата и заедничко. Таквото учење нуди можност за слушање и почитување на повеќе гласови и перспективи, што значи нема вертикалност и ригидност во едукативниот пристап. Критичката педагогија со ваквата методологија има широка употреба и примена надвор од традиционалните образовни институции.
Критичката педагогија, се заснова на идеите за критичка теорија на Франкфуртската школа чии истакнати мислители, како што се Хоркхајмер, Адорно, Маркузе, Фром, Хабермас, имаа големо влијание врз критички теории на образованието.
Еден од најпознатите критички педагози, Анри Жиру вели
дека критичката педагогија моментално ја нуди „најдобрата, можеби единствената можност за младите луѓето да развијат и да воспостават свест за нивните права и одговорности со цел да учествуваат во управувањето, а не само да се во режија на владејачките идеолошки и материјални сили“.
Темелите на критичка педагогија се поставени од Паоло Фрејре во неговата книга „Педагогијата на угнетените“ (1968).
Стручна соработничка: Iskra Geshoska
Овој проект е реализиран со финансиска поддршка од Министерство за култура / Ministria e Kulturës

 

Additional Details

Project Title -

Project -

 

Date And Time

2022-11-17 @ 20:00 to
2022-11-17 @ 20:00
 

Event Types

 

Event Category

Share With Friends